“De consument is de crisis voorbij”

Uit cijfers van het CBS blijkt dat het consumentenvertrouwen een recordhoogte heeft behaald sinds 8 jaar! Positieve berichten over het aantrekken van de economie zijn er al even, maar nu blijkt dus toch uit de cijfers dat de consument makkelijker zijn geld uitgeeft. Misschien zijn de meest positieve cijfers niet voor uw branche, de grootste groei ligt namelijk bij de frisdrank en ijs.

Reden voor u en ons om er als een haas bovenop te springen en het geld uit de portemonnees te trekken? Ik denk het niet. Maar ik denk dat het zeker belangrijk is om er op in te spelen als u zich op de particuliere markt richt. Een stap verder denken dan uw klant is belangrijk, en dat is het altijd al geweest. Maar ik merk toch dat er bedrijven zijn die toch niet helemaal het lef hebben om verder te denken dan de klant terwijl u dat flink kan opleveren! Een fantastische en bewezen manier is hierin om ook uw medewerkers te mobiliseren. Laat hen mee en verder denken dan de klant Vakmensen in loondienst hebben nou eenmaal meer vertrouwen dan een verkoper of eigenaar van het bedrijf.

Benieuwd hoe u dit kunt bereiken?
Volg een communicatietraining bij Rebel Opleiding en Advies.
Neem contact met ons op voor een passende training voor uw bedrijf!
Ga voor rendement!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.