Een volle agenda, alweer een rommelige dag en aan het eind nog niet klaar met uw taken?
Aan vergeten klant of een telefoontje wat nog gepleegd moest worden wordt je meestal herinnert op een ongelegen moment.
Wat doe je hiermee? Onthouden? Grote kans dat je het weer vergeet, om vervolgens op het volgende ongelegen moment er weer pijnlijk aan herinnert te worden.
Klinkt dit  bekend in de oren of is dit jouw realiteit van de dag?
Heb je er ooit wel eens over nagedacht of het langer doorwerken wel zo efficiënt is?
Zou je het graag anders willen, en dan bedoel ik overzicht op je taken of klussen, rust in je hoofd en agenda, en gewoon een dag kunnen doorwerken en op tijd weer stoppen?

Ik geef je 4 tips waarmee u wellicht een efficiëntere methode kunt beginnen.

Tip 1: Neem even de tijd om na te denken over uw eigen werken.

Misschien ben je door de jaren heen gegroeid met je bedrijf of functie en zijn er ongemerkt taken bijgekomen waar je niet op voorbereid was. Je hebt die taken aangenomen omdat het niet anders kon. Maar klopt je werkwijze nog wel. Misschien heb je op dit moment wel een andere functie zodat je je werk vanuit een ander perspectief moet benaderen.

Tip 2: Ruim op.

Kijk eens kritisch naar je werkplek. Is het schoon en kun je ongestoord werken zonder telkens naar je pen of het juiste document te zoeken? De werkplek is een spiegel van je hoofd. Ben je gestrest of heel erg druk? Grote kans dat je werkplek ook een rommel is.  Een schone werkplek verhoogt de productiviteit!

Tip 3: Stop op tijd.

Doorwerken lijkt soms de enige uitkomst maar je lichaam heeft van tijd tot tijd rust nodig, ook als je druk bent. Een kwartiertje rust van je werk geeft je meer productieve energie dan dat je non-stop doorgaat. een eigenschap van productieve mensen is dat zij geen pauzes overslaan.

Tip 4: Noteer, noteer, noteer.

Digitaal of op papier maakt niet veel uit. Een manier die het best bij je past is het meest effectief. Dingen onthouden die vanzelf omhoog borrelen is geen goede manier om je mentaal fit te houden. Noteer alles waar je aan herinnert wordt en neem op een gelegen moment uw notities door. Je hoeft niet meer te onthouden en ook niet te vergeten! Heerlijk toch?

Wil je je situatie veranderen?  Kijk eens naar de training Time Management. Daar leer je alles over hoe je voor jezelf structuur en orde creëert

Neem gerust contact met ons op over de mogelijkheden!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *